Kollase Särgi Jutud #13: I'm back; kuidas aasta algus läinud on; ref life on tagasi; päevakajalised teemad; SPORT

No nii!

Ma olen tagasi! Korraks...Kolme nädalane paus on läbi saamas ja juttu, millest nüüd rääkida on oi kui palju. Kui eelmises postituses pidin ütlema, et pean leiutama, millest kirjutada, siis täna on isegi asju, mida tahaks rääkida, liiga palju, mis on ülimalt positiivne, kindlasti kõike täna ei hakka rääkimagi, et liiga pikaks asja ajada, kuid annan endast parima, et need põnevad kolm nädalat siia tuua. Tahaks lisaks rääkida ka päevakajalistest teemadest, nagu näiteks tulevastest Riigikogu valimistest, Eesti Laulust ja algavast rallihooajast. Aga uue aasta algus on olnud väga huvitav ja ongi aeg hakata tasapidi vaatama otsa sellele, mis siis õigemini toimus.


Kuidas uus aasta siis alanud on?

Aastavahetusest on ka muidugi nüüd juba kolm nädalat möödas, mis sai seekord vastuvõetud koos kodustega ja sõpradega Vabaduse Väljakul, kus ilutulestiku asemel oli seekord hoopis üheksa minutiline laser show ning Karl-Erik Taukari Band ja 5MIINUST. Pidu oi kui palju. Jaanuari uus nädal hakkas kohe laristamisega, kui esimene palk uuest töökohast oli vaja kuidagi väärikalt investeerida. Ja see pikaaegne investeering oli uus arvuti, tänu millele ka see tänane postitus sündinud on. Oma enda arvuti soov oli tegelikult juba päris pikka aega, sest enda varasem päevi näinud smartbook oli oma aja ära elanud ning kaua ma ikka õe arvutit kasutama pean. Peab tunnistama, et valikuga saab väga rahule, arvuti on väga kiire, uue Windows 11-ga, 256GB ja mis veel parem, teda oli üli lihtne seadistada ning vanast arvutist tulid kõik asjad üle nii, et ma ei pidanud isegi ühtegi nuppu vajutama. Vot siis ma töötasin, kui pensionipäevad tunduvad suuremale osale rahvale nagu taevakingitus, siis mina nii ei arva, sest tänu sellele päevale, on tööl poole rohkem tööd. Ahjaa, vahepeal käisin ka ühte intervjuud Kalevi Spordihallis tegemas, nimelt siis Eesti valitseva meistri Pärnu Sadama klubiomaniku Johan Kärbiga, kellega sai väga huvitavat juttu puhutud. Lugu on tänaseks juba ka üleval korvpall24.ee lehel. No ja siis asi jälle tööd tehtud ning jõudnud oleme nädalavahetusse, kus sain ka korvpalli vilistamisega tegeleda. Ja selle nädalavahetuse lõpetas ka üks väike peokene Vanalinnas, mis oli nagu ikka, hea. Vot aga sellest vilistamisest tuleb nüüd juttu ref life rubriigi teema all.


Ref life: EYBL, U16 mängud Nordis ja mis mind eesootab?


Kui jalkas mul oli rahvusvahelisel turniiril osaletud eelmise suve Summer Cupi näol, siis kossus sai ka nüüd see märk maha jäätud, kui osalesin koolituse raames Euroopa noorte korvpalliliiga U16 poiste etapil Tallinnas. Sain vilistada kolm kohtumist, kus minu õnneks sain teenindada kolme Eesti klubi kohtumist Ukraina ja Soome eakaaslastega. Esimene mäng oli selles mõttes kohe põnev, sest mäng otsustati lõpus alles ära, kui turniiri korraldajad Audentesest, andsid esimese võidu napilt ukrainlastele. Teises mängus sai vilistada värske karikavõitja Reinar Halliku korvpallikooli mängu, kus treeneriteks olid Eesti kossu absoluutsed legendid Andres Sõber ja Reinar Hallik ise. Karikavõitja jaoks mäng soomlastega mingit pinget ei pakkunud, ning nad korjasid kena võidu. Pärast mängu tuli ka meie kohtunike juurde kätt suruma härra Sõber ka muidugi ja ta ütles meile väga toredad kaks lauset: ..Poisid, täna vilistasite väga hästi. Teie täitsa meeldite mulle." Vot sellised sõnad on iga noorkohtuniku jaoks väga inspireerivad ja kui seda ütleb Eesti kossu üks kõige legendaarsemaid mehi, siis mis sa veel enamat tahad. Kolmas mäng oli Tartu poiste oma, kes mängisid ka soomlastega ja võitsid ka alles tänu viimasele veerandajale. Mänge käis vaatamas ka FIBA litsentsiga kohtunikud, kes vaatasid meie tegevust ja andsid tagasisidet, mis on hea, mida parandama peab jne. Üldiselt läks hästi, erilise tähelepanu pälvis minu hea kehakeel, mis peaks iga kohtunikuameti juures olemagi väga tähtis. Areneda veel on kõvasti ja töö käib edasi veel selle nimel, et sel hooajal kevadel kuskil finaalturniiril ka tekiks võimalus vilistada. Tore, et koolitus leidis kajastust ka meedias ehk kohtunike tähelepanu on muutumas järjest olulisemaks, sest ka nemad on osa mängust. Laupäeval ootas mind veel Nordi Spordihoones kaks mängu, mis olid üpris ühepoolsed, sest mõlemad mängud otsustas üks võistkond ära juba esimese veerandajaga. Täna kui blogi avaldan, siis on mind eesootamas hullumeelne Play Arena nädalavahetus kuue mänguga, U16, U14 ja TU19 meistrikatel. Ning jaanuarile saab punkt pandud järgmisel laupäeval vanas heas Viimsis, kuhu need Tartu poisid jälle tulevad, kes EYBLit ka mängisid. Vot nii, niiet tulge saali, kui aega leiate ja nautige kuidas tulevased proffesionaalid vilistavad. 

Kumb siis on füüsilisem, jalgpall või korvpall?

Kui te nüüd arvate, et hakkame nüüd mingit võrdlust taga ajama mängijatena, siis te eksite. Siinkohal on ju vastus tegelikult ilmselge, jalgpall on kordades füüsilisem, väljak suurem, jooksmist rohkem jne. Mina tahaks selle võrdluse teha kohtuniku perspektiivist, kus ma tunnen, et asjad on vähe teisiti, kuid faktid räägivad enda eest. Jalgpallikohtunikuna, ma ilmselgelt jooksen rohkem, kogun kordades rohkem kilomeetreid aga füüsiliselt on korvpallikohtuniku amet palju raskem. Kõike mida ma eelmises lauses mainisin on vähem aga rohkem on sprinte jms asju, tänu millele ma tunnen, et füüsiliselt väsin rohkem korvpallikohtumist teenindades, kui jalgpallis. Faktiliselt on igas elemendis jalgpalli teenindada kohtunikuna raskem ja füüsilisem, kuid kui võrrelda seda korvpalliga siis tunne on hoopis teine. Äkki umbse saali ja lühemate kiirete lõikude pärast, ei tea. Kahju, et seda kuidagi mõõta ei saa, sest korvpallis ei tohi kella käe peal olla aga võin proovida, kui kella taskusse pistan, mis tulemused siis tulevad. Aga selline on lihtsalt minu väikene kõrvale põige ja väike arvamus. 

Poliitikast ka: võitlus sooja koha eest Riigikogus hakkab pihta!

Valimiste aeg on alati tore, saab koju alati uut kraami linna pealt juurde, alustades pastakatest, kalendritest, tassidest, teepakistestest ja lõpetades 5.märtsil sedeliga valimisjaoskonnas. Ka mul, kui ka teistelgi minu eakaaslastel seisavad ees esimesed Riigikogu valimised, kus oma hääle anda saame. Seda ma kindlasti ka kasutan, sest viimasel ajal olen rohkem jälginud puhtalt huvist neid Riigikogu istungeid ja piltlikult öeldes, mul on kahju, et sellise töö eest teenitakse üle nelja tuhande euro kuus. Vaidlused käivad poliitika juurde muidugi aga seda saasta, mida seal vahepeal ikka suust välja räägitakse, tekib tunne, et endal ka häbi ei hakka. Ja vot sellepärast ei jäta minagi seda kasutamatta, sest mind väga häirib, kui lubadused jäävad lubadusteks ja pilt mida nelja aasta pärast näeb, on ikka sama. Seega tehke üks valik, mis valik, see on juba teie otsustada ning valige keegi tore rahvast järgmiseks neljaks aastaks Riigikokku soojale kohale teenima, nagu mulle meeldib öelda.

Eesti laulust ka: Kuidas see nüüd nii läks, et mind kruvib sel aastal ainult üks laul 20-st? ISIKLIK ARVAMUS!

Oh seda imet, aga Eesti laul sel aastal jättis mind väga külmaks. Okei, tavapäraselt vähe sain ka seda vaadata pean tunnistama, sest mõlema poolfinaali ajal pidin kahjuks/õnneks töötama. Produktsioon ja saatejuhid selles mõttes oli üli kõva, see tase on alati hea olnud ja ülesehituses pole pidanud kunagi pettuma aga tänavu jätsid külmaks just need laulud, mida olen arvestaval määral kõiki kuulanud, millele ma nüüd täieliku null ekspedina muusikas suurt edu Eurovisioonil küll ei näe. Ainuke laul, mis mind nendest kahekümnest kõnetas oli Meeliku- Tuju. Vot see laul tõesti meeldis mulle, kuid reaalsuses on tõenäoliselt selge see, et too laul Eesti laulu ei võida. Eelmisel aastal oli võimalus käia ka oma silmaga Eesti laulu finaali jälgimas, vot siis ma tundsin küll, et no kurat, see on hea ja seal oli vähemalt 5 laulu puhtalt finaalist juba, mis mulle väga meeldisid aga täna pean tunnistama, et selle aastases finaalis on ainult see üks laul, mida ma mainisin tõsiselt hea minu jaoks. Eks iga üks arvab, kuidas tahab, mõni kindlasti arvab, et väga head lood on leitud, ma ei vaidle vastu, aga konkurss ise on päris lahja, kui võitja aimab juba enne võistluse algust ära. Õnneks vahetult enne finaali tuleb veel üks blogipostitus, kus panen siis paika oma prognoosid TOP10 näol, mida te täna kahjuks ei näe seoses teemade rikkuse tõttu.

Algab põnev rallihooaeg!

Ralli nagu ikka on eestlastele saanud ülimalt südamelähedaseks tänu kahele mehele, Ott Tänak ja Martin Järveoja. Mehed vahetasid sel hooajal masinat Fordile ja ülla ülla, masin täitsa liigub. Algus muidugi raske, rallifännina ja ka muidu ongi autovahetus kõigile teistsusgune ja vajab harjumist ehk lootust, et mehed hakkavad kohe katsevõite paugutama, ma küll erilist põhjust ei näe ja ega ei vingu, kui mingi ajakaotus tuleb. Veel põnevam on see, et Ott ja Martin koos M-Spordiga läksid Red Bulli perekonda, kes muidu on tuntud kui noorsportlaste toetajana aga nüüd kui Red Bulli õlg on all, siis tõatab tulla üli põnev hooaeg. Sisuliselt ju tiitli peale sõidavad neli meest, valitsev maailmameister Kalle Rovanperä, Thierry Neuville, Elfyn Evans ja meie Ott Tänak. Tore on nüüd näha, et igas meeskonnas on nüüd olemas see mees, kes tahab võistelda tiitli eest. Esimene Monte-Carlo ralli on nüüd blogi avaldamise hetkeks poole peal aga nagu Ott ise on öelnud, et kihutamiseks läheb alles Rootsis, sest Monte on alati olnud nii ettearvamatu. Ise hoian ikka omadele pöialt ja loodame, et see aasta kõik tükid püsivad küljes ja meie poisid tulevad kahe kordseteks maailmameistriteks. 
Seoses uue rallihooaja algusega panen ka siia pildi oma pisikesest rallikollektsioonist, mis aeg-ajalt ka täieneb, proovin, igal aastal ikka 2-3 uut mudelit riiulile saada, ainuke jama on, et riiul jääb varsti väikseks. Aga peagi on saabumas mul riiulile Oti ja Marini eelmise aasta Monte-Carlo ralli suur ja väike mudel. Sõpradele on naljatledes öeldud, et tegemist on mu tulevase pensionisambaga, sest mul on lisaks mudelitele olemas ka Oti originaal autogramm sellest aastast, kui ta tuli maailmameistriks ehk mõne kümne aasta pärast võib sellel päris kõva väärtus olla. Lisaks on veel originaal autogramm teisegi rallilegendi Kris Meeke oma ja eelmisel aastal sain jõuludel ka kogu Hyundai meeskonna sõitjate autogrammid omal seinale. Niiet paari aastaga on kollektsioon jõudsalt täienenud. 

-hetkel on kõik ilusti tasakaalus, kaks Fordi mudelit, kaks Hyundai mudelit ja kaks Toyota mudelit ning lisaks veel üks rallimaailma legendaarsemaid masinaid Audi Quattro

Me peame parandama ühe vea.

Ja see on suur viga, mille ma tegin, sest selle vea ma taipasin alles kahjuks siis, kui blogist oli nädal juba möödas. Nimelt ma unustasin oma Top 10st välja ühe üli olulise ürituse, kus ma sain väga uhke osa üritusest olla. Jah, see on kevavel toimunud minu endise kooli Arte tippüritus Orhidee Emale, kus ma ju ometigi olin õhtujuht. Üritus, mida saavad juhtida ainult vähesed ja kui see au sulle langeb, siis sa oled reaalselt nagu lotovõiduga pihta saanud. See oli nn Arte kooli mõistes, sest järelikult sa oled kooli peal väga hästi silma jäänud ja pedagoogide usalduse võitnud. Poolteist nädalat tekstiproove, läbimänge ja üritusele eelnes enne põhiüritust kooliperele läbimängitud peaproov, siis see pingutus, mille paned ka sina õhtujuhina, see on lihtsalt vapustav. Kui mul oleks see Top 10 tegemisel ainult meeles püsinud, siis see oleks kindlasti Top 5 koha teeninud, lihtsalt mingi teine tippsündmus oleks selle kallalt kannatanud. Aga see selleks, nüüd saab ta erilisemalt tähelepanu ja lihtsalt eelmisele aastale vähe kirsiks tordil, sest see oli tõesti ülimalt tore sündmus, mille osa sai olla. 
Nii, et kui te vajate veel õhtu juhtimist või ürituse korraldamist, siis andke märku, ma olen suht osav selles ;)

-väikene fotomeenutus ka sellest toredast üritusest, kus ma juhatasin sisse 3.klassi poiste kommikarbi etenduse

Kuidas blogipaus mõjunud on?

Tegelikult kui aus olla, siis see kolme nädala formaat on tegelikult oluliselt mugavam kui kahe ndala oma, sest mul ongi reaalselt rohkem asju, mida kirjutada, sest asju juhtub rohkem kui arvata võiks. Tänu sellele pole pidanud ma leiutama hakkama, mida kirjutada ja tänane postitus tuleb ka sellepärast päris mahukas. Niiet testin ühe korra veel seda kolme nädala formaati, siis ühe korra jälle kahe nädala oma ning otsustan, kumb kasulikum on. 

SPORT: Ei teagi, mida vaadata ja mida mitte, sest mänge tuleb aina juurde. 

Üli põnevad kolm nädalat spordis on tulemas, jalgpallis hakkas Taliturniir, kossus PAF liigas on põhiturniiri lõpp lähedamale tulemas, Kalev/Cramo eurohooaeg on väga põnev, rallihooaeg hakkas ja võrkpallis samuti tähtsad mängud ees. 
Aga siinkohal teebki väikese reklaami ja ülevaate tulevastest mängudest ja üritustest. 

Korvpall:

PAF Liiga: 24.01 19:00 @Sadolini Spordihoone Avis Utilitas Rapla- Pärnu Sadam TV: Delfi TV
PAF Liiga: 25.01 19:00 @Audentese Spordikeskus Tallinna Kalev/Audentes- BC Tarvas TV: Delfi TV
FIBA Europe Cup: 25.01 19:30 @Kalevi Spordihall BC Kalev/Cramo- Gaziantep TV: Youtube, Delfi TV
PAF Liiga: 28.01 17:00 @Sadolini Spordihoone Avis Utilitas Rapla- KK Viimsi/Sportland TV: Inspira, Delfi TV
PAF Liiga: 01.02 19:00 @Pärnu Spordihall Pärnu Sadam- BC Tarvas TV: Delfi TV
FIBA Europe Cup: 01.02 20:00 @Ilshofen, Saksamaa HAKRO Merlins Crailsheim- BC Kalev/Cramo TV: Youtube, Delfi TV
PAF Liiga: 08.02 19:00 @Tartu Ülikooli Spordihoone Tartu Ülikool Maks&Moorits- TalTech/Optibet TV: Delfi TV
FIBA Europe Cup: 08.02 19:30 @Kalevi Spordihall BC Kalev/Cramo- Heroes Den Bosch TV: Delfi TV
PAF Liiga: 08.02 19:30 @Keila Tervisekeskus Keila KK- KK Viimsi/Sportland TV: Delfi TV

Jalgpall:

Taliturniir: 22.01 17:30 @Tartu Annemõisa Jalgpallihall FC Elva- Harju JK Laagri TV: EJLTV
Taliturniir: 28.01 9:15 @EJL Jalgpallihall Harju JK Laagri- Tallinna FCI Levadia U21 
Taliturniir: 03.02 18:00 @EJL Jalgpallihall Tallinna FCI Levadia- Paide Linnameeskond TV: SoccernetTV
Taliturniir: 04.02 16:00 @EJL Jalgpallihall Harju JK Laagri- TJK Legion TV: EJLTV

Võrkpall:

Balti Liiga: 22.01 16:00 @Tartu Ülikooli Spordihoone Bigbank/Tartu- Barrus Võru
Balti Liiga: 02.02 19:00 @Pärnu Spordihall Pärnu VK- Bigbank/Tartu
Balti Liiga: 05.02 17:00 @TalTechi Spordihoone Selver/TalTech- Pärnu VK
Balti Liiga: 08.02 19:00 @TalTechi Spordihoone Selver/TalTech- Bigbank/Tartu

Ralli:
Rootsi Ralli: 9.02-12.02 @Rootsi, Umea WRC 2.etapp TV: WRC+, TV3Sport, TV6

No nii, nagu me alustasime, siis nüüd ka lõpetame. Sai mõningad asjad südamelt ära rääkida, rääkida mis toimus ja tulevased spordisündmused said reklaami ning päris pikk postitus on lõpule jõudmas.
Vot aga tagasi olen uuesti kolme nädala pärast, kui on toimunud kalendrit vaadates palju huvitavaid asju. 

Olge tublid, õues liikudes ettevaatlikud ja head jänese aasta algust!

Näeme uuesti siin 11.veebruaril!

KUI Tahad näha, millega tegelen väljaspool blogi, siis hakka mind jälgima sotsiaalmeedias:
Instagram: @gert.kaaramees
Laagri hirm Instagramis: @duracell.the.rabbit
Facebook: Gert Kääramees
Snapchat: gert.kaaramees
BeReal: gert.kaaramees
E-mail: gert.kaaramees@mail.ee

#töökäib #kollasesärgijutud
G.K





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kollase Särgi Jutud #17: Uskumatud nädalad! ; podcasteri elu

Kollase Särgi Jutud #16: räägin tulevasest podcastist, reis Narva, grusiinid on ägedad tegelased, uskumatult hullud kolm nädalat

Kollase Särgi Jutud #8: mis toimus?; ref life: hooaja lõpp; TOP10 on tagasi; iga asi saab ükskord läbi; sport!; Jalka MMi ENNUSTUSMÄNG!