Kollase Särgi Jutud #12: mis toimus?; mis saab edasi?; Aasta viimane TOP10: võtame aasta kokku; rahvarubriigid; SPORT!; 1000!

 No nii!

Siin me oleme nüüd...aasta 2022 on peagi juba minevik. Aasta, kus juhtus nii mõndagi head ja ka kahjuks ka halba. Head asjad on leitavad TOP10s aga halbadest asjadest parema meelega juttu ei teeks, sest neid ilmselt teavad kõik nii kui nii, mis maailmas toimub. Aga kui nii vaadata, siis see aasta oli küll üks paras Ameerika mägi, kui juhtus asju uksest ja aknast. Algas ta vähe kehvasti, kui minagi sain kätte selle koroona aga õnneks väga õigel ajal, sest just siis käisid parasjagu telerist olümpiamängud, mida sai rahus kodus vaadata. Kevadel lõpetasin ära oma aktiivse korvpalli mängimise, sest minu võistkonna jaoks oli noorteklassi viimane hooaeg, teiseks kohtunikutöö jalgpallis muutus aina tihedamaks ja ega aega erilist ka ei olnud, et palli edasi mängida. Suvel käisin tööl, olin sõpradega, lõpetasin kooli, reisisin ringi mööda Eestit ja olin niisama. Mäletatavasti oli ka ju üllatavalt soe suvi, Päikest sai ka korralikult. Sügisel tegin ikka tööd edasi, sest ülikooli mul sel aastal asja ei olnud, hakkasin tegema ajakirjanikutööd korvpallireporterina ning nüüd talvel hakkasin korvpallikohtunikuna samuti tööle, ning ega lähiminevikust pikalt pole vaja rääkidagi, sest see on leitav varasematest postitustest. Aga aasta viimane blogi sai sellega hästi sissejuhatatud, mis tähendab, et aeg liikuda edasi juba teemaarenduse poole :)
-kui juba aasta kokkuvõtmiseks läks, siis siin on aasta lemmikum pilt minu galeriist ;)

Mis toimus?

Aga mis te arvate, mis toimus...jõulud olid! Ahjaa, midagi ikka tegin ka, tööl käisin, MMi finaali vaatasin muidugi, õe jõulukontserdit vaatamas ja Haapsalus ka Spini turniiri vilistamas. See MMi finaal oli läbi aegade üks parimaid, ma olin diivanil juba magama jäämas kui Argentina 2:0 juhtis, aga minu lemmikud Prantsusmaalt otsustasid, et nad teevad asja põnevaks. Aga penaltid läksid kahjuks nii, aga teise kohaga võib samuti rahule jääda, iga riik ei jõua kaks korda järjest MMi finaali. 
Jõule tähistasin nagu ikka maal Suure-Jaanis vanaema ja vanaisa juures, koos hea ja paremaga. Pigem oli vaikne aeg, mis jõulude puhul on üsna tavaline ka. Ehk juba järgmises postituses on rohkem asju juhtunud ja vaadates kalendrit, siis pigem vist siis on ka. 

Mis saab edasi?

See on hea küsimus, sest pärast esimest blogi tuli palju tagasisidet, et olen head asja tegema hakanud, mille üle olin ilmselgelt väga tänulik, lisaks on olnud lugejate numbrid positiivselt head, blogi kajastus on aegade jooksul läinud ainult paremaks ja ise olen veel samuti väga motiveeritud. Ehk see tähendab, et ma jätkan ka edaspidi blogi kirjutamist AGA, kaks järgmist blogipostitust tulevad senise kahe nädalase vahe asemel kolme nädalase vahega, sest annan endale veidi puhkust ja lasen luua rohkem mõtteid, millest siia kirjutada. Pean tunnistama, et praegu on sündmustega kerge hapukurgihooaeg ja pärast MMi lõppu on vaja leiutama hakata, mida siia kirjutada. Niiet, ma ei kao mitte kuhugi ja pilootprojektist saab päris projekt!

1000!

See on siis lõpuks tehtud! Kollase Särgi Jutud saavutas 1000 lugeja piiri ja võtan selle hetke, et tänada kõiki, kes on võtnud oma sooviks minu blogi avada ja seda lugeda. Teie seal teiselpool oletegi need, kelle pärast ma seda asja ju teen ja kavatsen seda edasi teha veel. Niiet olge te tuhat korda tänatud ja uute lõbusate lugemisteni.

Aasta viimane TOP10!

Võtame selle aasta kokku kümne aastat kokkuvõtva sündmusega, mida oli mul rõõm sel aastal kogeda. Hakkame minema!

10. Minu lemmikud Euroopas ja Maailmas teised!

Sel aastal oli minu lemmikute kossukoondise ja jalkakoondise jaoks hea aasta, kui minu lemmikud Prantsusmaalt jõudsid korvpalli EMil finaali ja jalgpalli MMil suutis Prantsusmaa teha sama. Kahjuks mõlemad finaalid kaotati, aga teine koht on igati väärt saavutus ja tuleviku poole vaadates on mõlema koondise tulevik pigem helge, sest peale tulemas on väga andekad noormängijad. Jalgpallikoondises näeme edasi, kus Griezmann ja Mbappe tegusid teevad, koos tulevaste noorte Camavinga, Kolo Muani ja Tchuameni näol. Korvpallikoondises on tulekul ka uued näod, 2023.a reaalne NBA Drafti esimene valik Victor Wembanyama on ilmselgelt Prantsusmaa koondise jaoks üks kullatükk. Ehk järgmised suurturniirid pigem on lootustandvad. Ehk nende kahe koondise edu oli mul rõõm oma silmaga näha. 
9. Debüüt kossukohtunikuna

Mängijakarjääri ära lõpetades oli vaja kuidagi mängule pärast 12.a pingutust kuidagi ju tagasi anda. Ja sealt tuligi minu otsus hakata lisaks jalgpallile, ka korvpalli vilistama. Esimene mäng oli novembris Sakus U16 mängus, kus sain väga hästi oma tegutsemisega hakkama ja sealt edasi on asjad ainult paremaks läinud. Järgmised mängud ootavad mind ees 14-15.jaanuaril Sakus ja Mustamäel Nordi Spordihoones.


8. Hooaeg jalgpallikohtunikuna

See hooaeg kohtunikuna sai ühes eelnevas blogis kokkuvõetud aga väärib mainimist veel, sest selle 57 ametliku mänguga sai kogetud nii mõnda põnevat kohtumist. Alustades Naiste Meistriliiga telemängudest, kahest karikavõistluste mängust ja neljast mängust Esiliiga B tasemel. Ja kohtunikutöö juures on veel positiivseid külgi, tänu sellele sai mööda Eestit reisida. Nii, et väga kiiduväärt esimene täispikk hooaeg oli ja ma juba põnevusega ootan taliturniiri ning uue hooaja algust. Loe lähemalt hooaja kokkuvõtet siit:


7. Eesti- Rootsi mäng Saku Suurhallis

Minu esimene rahvusvaheline mäng ajakirjanikuna ja kohe selline, kus mängib oma rahvuskoondis mängu MM-valiksarjas. Ülesanne, mis anti oli samuti väga väljakutsuv, kätte oli vaja saada intervjuu Rootsi koondise ühelt nimekaimalt mehelt Simon Birganderilt, kes igapäevaselt tugevas Hispaania kõrgliigas tegusid teeb. Ma arvasin, et ta jalutab minust tuima näoga lihtsalt mööda või tema vastu on huvi ka teistelt ajakirjanikelt aga võta näpust, ta oli väga lõbus inimene ja ma olin ainukene, kes soovis temaga juttu rääkida, tänu millele sain veidi pikemalt suhelda temaga ning pärast hea pika loo kokku kirjutada. Kogemus oli ka väga võimas olla väljaku ääres pressisektoris koos teiste nimekate ajakirjanikega. Hetk, mis jäi aastast kindlasti meelde.
6. Wise ja Tammeka karikamäng

See mäng on ka palju läbikäinud ning jääb meelde kui senise kohtunikukarjääri tipphetk, sest võimalus teenindada Premium liiga võistkonna kohtumist regionaalkohtunikuna, kuhu ei tulnud Tammeka mingi papist koosseisuga, sest duubel mängis samuti samal päeval, kapteniks oli ei keegi muu kui Taijo Teniste isiklikult. Eriti jääb ta meelde just sellepärast, et ma olin sellel mängul peakohtunik. Kindlasti jäi ta meelde ka mänguväliste juhtumite tõttu, kui 25min enne mängu algust sadas väljas väga võimast vihma ja hirm tekkis, et mäng võib eriliselt pekki minna aga hoopis tuli rahulik 18:0, mis oli tegelikult selge juba kaks nädalat varem kui see määramine tuli. Aga see on mäng, mis jääb väga pikaks meelde.
5.  Klassilõpureis Hiiumaale

No kui enamus mu endistele klassikaaslastele võis tegemist olla täiesti tavalise reisiga, siis mulle jäi ta meelde eriti hästi. Esiteks muidugi reis minu kodusaarele Hiiumaale, mis kindlalt Eesti kauneim saar ja viia oma sõbrad sinna, oli suurepärane idee. Alguses oli muidugi idee, et teha reis siiski Saaremaale, samuti rentida mingi maja paariks päevaks, aga kui ma leidsin Bookingust maja koos basseini ja saunaga Hiiumaale, siis oli hoopis sinna kindel minek. Ega see, et tegemist oli viimaseks reisiks klassiga, siis meelde jäi ta hoopis teistmoodi. Algas see kõik äratusega öösel 3:30, kus vajas lahendamist ootamatult tekkinud probleem, mis päädis veel varahommikul sõitu Pärnusse ja sealt 13:30ks sadamasse, et minna praamiga ilusti kohapeale. Ehk nii lühikese ajaga suutsin korraldada ära kõik asjad, et reis saaks siiski sujuvalt toimuda. Ilmaga vedas ja kohaga samuti, mis tähendas, et kõik olid õnnelikud.

4. Poolmaraton

Tegemist oli paraja eneseületusega, mis sai eesmärgiks pandud juba aastaid tagasi, kuid alati kui hakkas Tallinna Maraton lähenema, siis ei olnud ma kuidagi vormis või valmis seda ettevõtma. Aga sel aastal olid lood vähe teisiti, ma tundsin, et nüüd on suurepärane aeg see ära teha ja tehtud ta ka sai. Ilm hommikul 3 kraadi, mis oli ootamatult külm, kuid jooksmiseks ideaalselt loodud. Sihtisin endale eesmärgiks esimesel korral läbida see 21,1km umbes 2h ja 30min ligi, ehk erilisi sihtmärke endale ei seadnud aga kui poole distantsi jooksul sain aru, et jooksen hoopis 2h tempos, siis ei jäänud midagi muud üle, kui ainult nii lõpuni tulla. Ja esimese korra kohta 2h 2min ületada finiš, ei osanud ma ka kõige reaalsemas maailmas ette näha. Aga see aeg andis mulle järgmiseks korraks uue eesmärgi, joosta alla kahe tunni. Vähemalt oli tegemist ülimalt meeldejääva jooksu, elamuse ja asjaga, mille üle võib uhkust tunda küll. Mine sa tea, äkki uuel aastal jälle.

3. Sünnipäevapidu

No seda ma ei saa jätta siia tabelisse lisamatta, sest ütleme nii, et kui ma hakkasin selle ühe õhtu nimel tööd tegema juba juuli keskpaigast, et ühel oktoobrikuu reedel pidada maha üks võimas pidu, siis see eesmärk sai täidetud, sest pidu oli väga raju, hästi korraldatud ja külalised keda oli ligi 70 ringis, kes jäi peoga ülimalt rahule, siis suuremat rõõmu püüda oli väga väga raske. Ja see, et sõbrad üle pika aja kokku tulid jälle, said omavahel suhelda, mängida, tantsida, tutvuda uute inimestega, inimestega, keda oled näinud, kuid kunagi mitte rääkinud, siis mida sa veel tahad ühelt peolt. Suutsime veel peole saada muusikat mängima DJ ja fotograafi, kes liikus ringi ja tegi pilte, igal erapeol või sünnipäeval (ei teagi kuidas õigem öelda) sellist asja ei leidu. Minu jaoks oli tegemist siimaani kõige parema peoga minu elus. No joke, nii mõnigi pidu sai võimsalt ületatud. 
2. Pärnu Summer Cup

Pärnu Summer Cup oli ülivinge 4 päevane turniir, millega kohtunikud alustasid juba kolmapäeva õhtul koosolekuga, peale mida sai turniir alata. Ei saa mainimatta jätta, et polnud imelisemat aega Pärnus kui tol hetkel oli. Ilm oli muidugi väga karm, käsil oli suur kuumalaine, kõik päevad oli 30+ kraadi leitsakut, terve päev olid päikese käes ning vilistasid mänge. Kohtunikusärk päevitus naljatledes selga. Päeval teenindasime mänge ja õhtud mõõdusid koos kohtunikega erinevaid tegevusi tehes. Mõni kuulsam kui teine. Aga see kui lähedasteks said Summeri kohtunikud, kellest valdav enamus on saanud väga headeks sõpradeks valdava enamusega kaugemalt käib suhtlus ikka edasi ning mõnega on juba ka ametlikes mängudes ühte brigaadi kuulutud. Ja see, et sellest viimasest Summer Cupist räägitakse veel siiamaani, siis ega ei ole varianti ka, et tegemist oli üli vinge üritusega. Järgmisel suvel loodetavasti jälle.

1. Kooli lõpetamine

21.juuni 2022 on see ajalooline päev, mis jääb minu elus väga väga kindlalt meelde, kui sain kätte oma keskhariduse paberid ning hunnik kiituseid, mille üle võib väga uhke olla. Au pidada ka lõpukõne kogu lennu nimel koos oma parima sõbraga, ütleme nii, et tegemist oli päris tähtsa ülesandega. Eriti hea meel oli, et peale aktust olid tulnud õnnitlema lähedased ja vanavanemad. Ja muidugi oli pärast koduhoovis suurem istumine ka, nii nagu tavaliselt olema peab iga tähtsa sündmusega. Alates sellest hetkest hakkas pihta uus elu, 12 aastat koolipingi nühkimist sai lõpuks läbi ja uus seiklus, kus me hetkel oleme sai alata. Ehk minu edetabeli kindel esikoht ja kõige märgilisem hetk kindlalt. 
Rahvarubriik aastalõpu puhul!

Lasin oma jälgijatel instagramis pakkuda aastalõpu puhul 2-3 teemat, mida võiks siin aasta viimases blogis arutada või arvamust avaldada. Pakkumisi tuli mitmeid, kuid valisin välja kaks, millest kergelt siin rääkida võiks. Ehk teen juttu veidi sellest, kui raske oli koolielust tööellu minna ja mida ma arvan kodukandi võistkonna Harju JK Laagri minekust Premium liigasse.

Elu pärast kooli on läinud hoopis kergemaks, olen saanud olla iseenda peremees, planeerida aega nii, et ei peaks arvestama sellega, et mingid kodutööd või muud kohustused kukil oleks olnud. Sain teha asju nii, et mind ei survestaks keegi, ei saa mingeid hindeid. Aga eks ta 1.septembril oli vähe harjumatu, et ma ju ei pea minema uuesti kooli. Soov muidugi ju oli ülikool aga elu mängis ette teised kaardid. Selle asemel oli mul vaba päev ja debüüt Esiliiga Bs, millega selle päeva ära sisustasin. Aga selles mõttes, olen kogu aeg olnud tööinimene, ehk töötamise vastu mul ei ole mitte midagi, sellepärast ka #töökäib, ehk käia tööl kooli asemel ei olnud mulle suureks probleemiks üldse. Käisin ju tööl ka kooli ajast, oli see siis kohtunikutöö või kevadel alguse saanud Tuule seiklus. Ehk ma ei ütle, et see üleminek raske oli, pigem lõbus, sest töötmise eest makstakse ju reaalselt palka, koolis olid palgaks hinded. 

No nii ja teine teema mulle väga meeldib. Nimelt minu kodukandi kohalik jalgpallivõistkond Harju JK Laagri võitis Esiliiga ja tõuseb uueks hooajaks Premium liigasse. Mina kohalikuna ei saa olla ju rohkem õnnelik kui väga suured mängud Eesti kõige paremate satsidega kolivad koju Laagrisse. Igati õige samm Harju poolt, kohalik kogukond järjest laieneb, seda oli näha ju ka viimasel Esiliiga kodumängul kui staadionil oli üle 500 pealtvaataja. See näitab, et midagi tehakse õigesti ja töö klubi sees on väga väga hea. Ka minagi üritan algaval hooajal käia Harju kodumängudel nii tihti kui võimalik, et näha tippjalgpalli oma silmaga veel lähemalt. Eks muidugi see seiklus tippseltskonnas saab olema keeruline aga mitte võimatu, sest see eelmise hooaja võistkond juba näitas, et kõik on võimalik. Mina ootan uut hooaega erilise pilguga, sest ka on hea tõenäosus, et näeme ka VARi Laagri Arenal. Harju pangu täiega!

SPORT!


No nii, uude aastasse jagub aasta algusesse palju sporti ära, seega teen kerge üle vaate mulle südamelähedaseks saanud alade tähtsaimatest mängudest ehk vaatame, mida kolme nädala jooksul põnevat tulekul on.

Korvpall:
Baltic Sea Basketball Cup: 03.01-05.01 @Audentese Spordikeskus Eesti, Läti, Soome, Rootsi
PAF Liiga: 06.01 19:00 @Audentese Spordikeskus Tallinna Kalev/Audentes- Tartu Ülikool Maks&
Moorits TV: Delfi TV
PAF Liiga: 07.01 17:00 @Kalevi Spordihall BC Kalev/Cramo- Pärnu Sadam TV: Inspira ja Delfi TV
PAF Liiga: 10.01 19:00 @Sadolini Spordihoone Avis Utilitas Rapla- Tallinna Kalev/Audentes TV: Delfi 
TV
FIBA Europe Cup: 10.01 21:00 @Den Bosch Heroes Den Bosch- BC Kalev/Cramo TV: Delfi TV
PAF Liiga: 11.01 19:30 @Forus Viimsi Spordikeskus Viimsi/Sportland- BC Tarvas TV: Delfi TV
PAF Liiga: 13.01 19:30 @Keila Tervisekeskus Keila KK- Avis Utilitas Rapla TV: Delfi TV
PAF Liiga: 16.01 19:30 @Kalevi Spordihall BC Kalev/Cramo- Viimsi/Sportland TV: Delfi TV
PAF Liiga: 18.01 19:00 @Pärnu Spordihall Pärnu Sadam- Keila KK TV: Delfi TV
FIBA Europe Cup: 18.01 19:30 @Unibet Arena BC Kalev/Cramo- HAKRO Merlins Crailsheim 
TV: Delfi TV
PAF Liiga: 20.01 19:30 @Kalevi Spordihall BC Kalev/Cramo- Tartu Ülikool Maks&Moorits TV: Delfi
TV

Võrkpall:
Balti Liiga: 11.01 19:00 @Tartu Ülikooli Spordihoone Bigbank Tartu- Pärnu VK Balti Liiga: 14.01 16:00 @Tartu Ülikooli Spordihoone Bigbank Tartu- Selver/TalTech
Balti Liiga: 14.01 17:00 @Võru Spordikeskus Võru/Barrus- Pärnu VK
Balti Liiga: 18.01 19:00 @TalTechi Spordihoone Selver/Taltech- Võru/Barrus

No nii, pikk postitus hakkab läbi saama ja lõpetuseks tahaks tänada kõiki, kes selle aasta minu jaoks 
selliseks teinud nagu ta oli. Oli tõesti pöörane aasta ja uus ning loodetavasti sama pöörane aasta on 
tulemas. Minagi lähen uue aasta puhkusele ja olen tagasi siin samas juba uute juttudega kolme 
nädala pärast ehk 21.jaanuaril! Saatke siis vana aasta toredalt ära ja võtke sama toredalt uus aasta vastu
ka!

Head vana aasta lõppu ja head uue aasta algust!

KUI Tahad näha, millega tegelen väljaspool blogi, siis hakka mind jälgima sotsiaalmeedias:
Instagram: @gert.kaaramees
Laagri hirm Instagramis: @duracell.the.rabbit
Facebook: Gert Kääramees
Snapchat: gert.kaaramees
BeReal: gert.kaaramees
E-mail: gert.kaaramees@mail.ee

#töökäib #kollasesärgijutud
G.K

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kollase Särgi Jutud #17: Uskumatud nädalad! ; podcasteri elu

Kollase Särgi Jutud #16: räägin tulevasest podcastist, reis Narva, grusiinid on ägedad tegelased, uskumatult hullud kolm nädalat

Kollase Särgi Jutud #8: mis toimus?; ref life: hooaja lõpp; TOP10 on tagasi; iga asi saab ükskord läbi; sport!; Jalka MMi ENNUSTUSMÄNG!